A Ferrarinak pedig tényleg nem volt az igazi a kuplungja. Enzo, Enzo, kár volt ezt a traktorgyáros parasztgyereket olyan csúnyán elhajtani. Dehát ki gondolta volna, hogy ilyen nemes bosszút áll? Érdemes a videó mellett a cikket is elolvasni, mert van pár extra infó. Tudtad, hogy életrajzi film is készült Ferruccio Lamborghini életéről?
Ha elnyeri a tetszésedet a tartalom, arra biztatunk, hogy mondd el véleményedet egy hozzászólásban. Megosztásodat pedig kifejezetten köszönjük! Sőt! Meghálálhatjuk? Használd a Markoló funkciót az extra Tőzsdearanypontok gyűjtéséhez! Siker, Veled! ;)
5000
A film főhőse, Ferruccio Lamborghini 1916-ban született egy kis olasz faluban, egyszerű paraszti család első gyermekeként. Egészen korán megmutatkozott műszaki érdeklődése, édesapjának segített a gazdaság gépeinek javításában, karbantartásában. Ugyan lelkesedésében sikerült felrobbantania apja műhelyét, kis híján leégetve a fél falut, de ez sem szegte kedvét.
A középiskolából kovácsként szabadult, majd műhelyben szerezte meg a hegesztő képesítést és sajátította el az öntészet alapjait. Szorgalmának köszönhetően Bolognába került 1934-ben. Ekkor már a fokozódó hadi készülődés „jóvoltából” komoly ismereteket sajátíthatott el és a keresetéből megvásárolta első motorkerékpárját is.
A gyakorlat teszi a mestert, ez jól látszik Ferruccio példáján is.
😏
TP Robi
Visszatért szülőfalujába, ahol gyermekkori jó barátjával szervizt alapított, szabadidejükben pedig autókkal, motorokkal versenyezhettek.
1939-ben kapta meg katonai behívóját, ennek eredményeként Rhodos szigetére került. A javítóbázis ellátta a sziget összes járművének javítását és ennek vezetőjeként a fiatal Lamborghini széleskörű tapasztalatokra tett szert.
😏
TP Robi
Időközben megismerkedett feleségével, akivel 1946-ban sikerült hazajutnia. Sajnos ez a házasság nem volt hosszú. A fiatalasszony 1947-ben meghalt, Ferruccio pedig a munkába temetkezett két társával, és két milliós kezdőtőkével megalapította a vállalkozást, ami a helyi gazdákat látta el traktorokkal a használt háborús járművek alkatrészeinek újrahasznosításával. Az első évben ezt ingyenesen biztosította, emiatt úgy megnövekedtek az igények, hogy a termelést meg kellett sokszorozni.
Apja segítségével 10 millió lírás hitelhez jutott, ezzel rövidesen megötszörözték a gyár termelését. Ekkor született meg az elnevezés és az új embléma is. A könnyű szerelhetőség és az alacsony ár segített a kereslet szinten tartásában, illetve növelésében. Az 1960-as évek elejére már 400 főt foglalkoztató gyár az olasz traktorgyártás vezető szereplőjévé nőtte ki magát. Felvásároltak egy kazángyárat is, ezzel is bővítve a gyári kínálatot, bár ennek ellenére Lamborghini a lelke mélyén még mindig egy autókért rajongó kisfiú maradt.
Saját autói sorát egy kis Fiattal nyitotta meg, de rögtön ezután győzött a sportautók iránti szenvedély. Egy Alfa Romeo, majd egy Lancia, később pedig egy 300-as Mercedes következett, bár ez utóbbi nagy csalódás volt, hamarosan meg is vált tőle. A gyors autócseréket azzal magyarázta, hogy rengeteg hibát talált a kész modellekben. Hibát talált a Maseratiban, Jaguárban, még a 250-es Ferrariban is, bár ezt a márkát kedvelte leginkább.
A tengelykapcsolójával nem volt elégedett ezt meg is akarta beszélni Enzo-val, de annak elutasító magatartása miatt úgy döntött inkább megmutatja, hogyan is néz ki egy igazi sportautó.
Először a saját Ferrarijában cserélte ki a tengelykapcsolót, felújította a motort, porlasztókat szerelt be, így az „átlagos” Ferrariknál sokkal jobb gyorsulási értékeket sikerült elérnie. Hamar felismerte, hogy nem érdemes a mások által gyártott masinákat bütykölgetni, ha készíthet sajátot is. 1962-ben Spanyolországban vendégeskedve csodálta meg a tenyészbikákat, olyannyira, hogy később az emblémában is ezt a nemes állatot tüntette fel.
Ferruccio Lamborghini életéről és a Lamborghini márka születéséről készült egy életrajzi film is.
Az említett film címe: Lamborghini: A férfi a legenda mögött (Eredeti cím: Lamborghini: The Man Behind the Legend)
Az említett film címe: Lamborghini: A férfi a legenda mögött (Eredeti cím: Lamborghini: The Man Behind the Legend)
1963-ban sikerült a gyártást beindítani. Az első darabok még a traktorgyárban készültek, és a torinói kiállításra küldött darab sem volt igazán kész. A motort külön kellett kiállítani, mert nem fért bele a kaszniba, ami egyébként több formabontó újítást és jellegzetességet is magán viselt. 1964-re indult be a sorozatgyártás, immár az új üzemben.
Ferruccio végül 1974-ben eladta az autó részleget és felszámolta a többi üzleti vállalkozását is, majd egy tóparti 740 hektáros ingatlanba költözött. Eleinte csak pihent, de később szőlőtermesztéssel kezdett foglalkozni, majd pedig borkészítéssel. Maximalizmusa révén sikerült ezzel a termékkel is díjakat nyernie.
Vajon a megfelelő hozzáállással az ember több területen is sikeres lehet? Hm...
🤔
TP Robi
🤔
TP Robi
Ferruccio Lamborghininek hosszú és tartalmas élete volt. Legalábbis az autógyártás történetének aranykönyvében a neve mindenkor tisztelő áhítattal említtetik.
Bár ebben a cikkben nem írtunk róla részletesen, Lamborghini nevéhez hajó is (Lamborghini 63) fűződik, amely már nem csak koncepció.
Sőt! Tudtad, hogy van egy apuka, aki fából készített Lamborghinit a kisfiának?
További kapcsolódó cikkek:
Bár ebben a cikkben nem írtunk róla részletesen, Lamborghini nevéhez hajó is (Lamborghini 63) fűződik, amely már nem csak koncepció.
Sőt! Tudtad, hogy van egy apuka, aki fából készített Lamborghinit a kisfiának?
Te mit dolgozol, hogy ilyen autóval jársz?
TOP 10 luxusautó válolgatás! - Érdekel?
Szívesen vezetnél egy Lamborghinit?
De mégis traktort, sportautót, vagy egy hajót?
Neked melyik típus a kedvenced?
De mégis traktort, sportautót, vagy egy hajót?
Neked melyik típus a kedvenced?
A TP Portálon a TartalomKezelő színtéren 4 fő témacsoportunk van:
TP Luxury TP Motivátor TP Nagyvilági Érdekes TP Bolygó I. a FöldVálassz a fenti témák közül, vagy nézd meg a
Szerintem csatlakozz a sikerközösségünkhöz, mert akkor itt például egy teljesen másik felirat lesz számodra elérhető!
Regisztrálj most, akár 5000 kezdő egyenleggel indulhatsz, már 0 Ft-ért! Melyik a Te SikerKaraktered? - TP RobiDroid
Úgy érzed? Szólj hozzá...
Nem látod a hozzászólásokat?
Ennek több oka is lehet!
Nézzük meg sorban:
1. Inkognitó ablakban előfordulnak ilyenek...
2. Nem vagy bejelentkezve a Facebookra. Jelentkezz be! 😉
3. A böngésződben erőteljesen paranoid beállítások vannak érvényben. A TP oldalain nem kell tartanod semmitől, nyugodtan kikapcsolhatod a teljes webhelyen az AdBlockert, illetve a nyomkövetés elleni védelmet. Például Firefox böngészőben a címsor előtti pajzsra kattintva tudod ezt megtenni:
3. Chrome böngészőben ez sokszor problémás... Ha elküldöd magadnak a linket (Link másolása gomb), és Messengeren nyitod meg (Facebook böngészőben), akkor nagyobb eséllyel látod a Like és Hozzászólás lehetőségeket. Ha esetleg tudod, hogy milyen beállítással lehet behozni a Facebook hozzászólásokat és a Like gombot, akkor kérlek jelezd ezt nekünk is! Örömmel kiegészítenénk ezt a leírást! Egy kis meglepetéssel pedig megháláljuk neked a segítséget!
4. A böngészők egyre komolyabb - alap - védelemmel vannak ellátva a nyomkövetéseket illetően. Ez viszont megnehezíti az etikus és kártékony tartalmaktól mentes - így a SikerVeled.hu - weboldalak használhatóságát is. Javasoljuk, hogy olyan böngészőt és olyan beállításokat használj, amivel teljes értékűen tudod használni a TP Portál és a Facebook által (Pl.: Like, Megosztás, Hozzászólás) nyújtott lehetőségeket!
5. Később még bővítjük. Egyelőre még várjuk a visszajelzéseiteket a különféle böngészők és azok beállításai kapcsán. Köszönjük, ha segítesz ebben!
6. Senki nem írt hozzászólást... Igen, ebben az esetben sem fogsz hozzászólást látni, viszont itt főként technikai értelemben gondoljuk, hogy nem látod a hozzászólásokat. Tehát ha még a hozzászólás lehetőségét sem látod... Mindenesetre, ha TE éppen látod a lehetőséget és hozzá tudsz szólni, akkor kérlek reagálj valami konstruktívat az adott tartalmat illetően. Köszönjük!
TP RobiDroid