ACC, LKAS, BLIS vagy gyűjtőnéven ADAS. Tessék? – Kérdezheti valaki, aki még életében nem hallott ezekről a rövdítésekről. Pedig ahogyan a menetstabilizátort jelentő ESP-t vagy a blokkolásgátlót takaró ABS-t, úgy az előbb említett rövidítéseket is érdemes megtanulni, hiszen ezek az elkövetkező években szinte minden gépjárműben megtalálhatók lesznek.
Ha elnyeri a tetszésedet a tartalom, arra biztatunk, hogy mondd el véleményedet egy hozzászólásban. Megosztásodat pedig kifejezetten köszönjük! Sőt! Meghálálhatjuk? Használd a Markoló funkciót az extra Tőzsdearanypontok gyűjtéséhez! Siker, Veled! ;)
5000
Már a legelején érdemes leszögezni, hogy az autógyártók két irányba fejlesztenek: passzív és aktív biztonsági rendszereket készítenek.
Az aktív biztonsági rendszerek pedig a baleset megelőzésében segítenek: ilyen a menetstabilizátor vagy épp a blokkolásgátló, a fékrásegítő illetve a fékerőelosztó is. De ha nagyon tág értelemben gondolunk ezekre a technológiákra, még a szervokormányt is tekinthetjük annak: mivel alacsony sebességnél is könnyű tekerni a kormányt, így elkerülhetünk vele egy balesetet.
Amíg azonban az aktív biztonsági rendszerek egy konkrét helyzetben segítenek, így például megakadályozzák a kerék kicsúszását, addig a prediktív védelmi technológiák időben felismerik a veszélyhelyzeteket és már azelőtt reagálnak, vagy figyelmeztetnek hogy egyáltalán kialakulna egy balesetveszélyes szituáció.
Ezeket, a prediktív biztonsági rendszereket nevezzük fejlett vezetőtámogató rendszereknek (Advanced driver-assistance systems, azaz ADAS), hiszen az autóban lévő szenzorok és kamerák segítségével képesek érzékelni, ha a holtterünkbe kerül valaki, ha lassítanak előttünk, vagy egyes autók esetén például azt is, ha hátulról belénk jönne valaki.
Forrás: Totalcar, Cartarssblog
Mindenesetre a technológia még nagyon friss, így előfordul, hogy a távolkeleti arctípus szemei megtévesztik a rendszert. Képzeljük el, hogy egy kamera figyeli az arcunkat és ahogyan egyre álmosabbak vagyunk - többek között - egyre kisebbre szűkítjük a szemünket... De vannak olyan országok, ahol a népességre alapvetően jellemző ez (pl.: Japán, Kína, stb.). Ez azért is kellemetlen, mert hibajelzéskor büntetőpontot kapnak a vezetők. Lehet, hogy ezt ők nem találják annyira viccesnek, de mi jót derültünk, mikor elképzeltük a jelenetet...
Az a csattanója, hogy apám japán, anyám kínai, én meg már alig látok!
😆
TP Robi
Lényeg, hogy két gyártó is érintett, pont a Dél-Kelet Ázsiai térségből, akik most igyekeznek olyan irányba fejleszteni a technológiát, hogy arctípustól függetlenül is megfelelő legyen az érzékelés. Addig is marad a felelősségteljes hozzáállás, hogy fáradtan nem ülünk a volán mögé, vagy óránként megállunk, tornázunk, felfrissülünk és nem veszélyeztetjük sem társaink, sem a magunk életét! A videóban látott jelenetet sem produkálhatta volna olyan valaki, aki az elalvás határán áll, eltompult reflexekkel. Bármennyire is fejlődik a jövőben a vezetést támogató rendszerek köre, a közlekedés mindig veszélyes üzem marad, nem árt tehát, ha ügyelünk rá: mindig frissen, kipihent állapotban keljünk útra!
Szerintem csatlakozz a sikerközösségünkhöz, mert akkor itt például egy teljesen másik felirat lesz számodra elérhető!
A TP Portálon a TartalomKezelő színtéren 4 fő témacsoportunk van:
TP Luxury TP Motivátor TP Nagyvilági Érdekes TP Bolygó I. a Föld
Válassz a fenti témák közül, vagy nézd meg a 5000
Regisztrálj most, akár 5000 kezdő egyenleggel indulhatsz, már 0 Ft-ért! Melyik a Te SikerKaraktered? - TP RobiDroid
Úgy érzed? Szólj hozzá...
Nem látod a hozzászólásokat?
Ennek több oka is lehet!
Nézzük meg sorban:
1. Inkognitó ablakban előfordulnak ilyenek...
2. Nem vagy bejelentkezve a Facebookra. Jelentkezz be! 😉
3. A böngésződben erőteljesen paranoid beállítások vannak érvényben. A TP oldalain nem kell tartanod semmitől, nyugodtan kikapcsolhatod a teljes webhelyen az AdBlockert, illetve a nyomkövetés elleni védelmet. Például Firefox böngészőben a címsor előtti pajzsra kattintva tudod ezt megtenni:
3. Chrome böngészőben ez sokszor problémás... Ha elküldöd magadnak a linket (Link másolása gomb), és Messengeren nyitod meg (Facebook böngészőben), akkor nagyobb eséllyel látod a Like és Hozzászólás lehetőségeket. Ha esetleg tudod, hogy milyen beállítással lehet behozni a Facebook hozzászólásokat és a Like gombot, akkor kérlek jelezd ezt nekünk is! Örömmel kiegészítenénk ezt a leírást! Egy kis meglepetéssel pedig megháláljuk neked a segítséget!
4. A böngészők egyre komolyabb - alap - védelemmel vannak ellátva a nyomkövetéseket illetően. Ez viszont megnehezíti az etikus és kártékony tartalmaktól mentes - így a SikerVeled.hu - weboldalak használhatóságát is. Javasoljuk, hogy olyan böngészőt és olyan beállításokat használj, amivel teljes értékűen tudod használni a TP Portál és a Facebook által (Pl.: Like, Megosztás, Hozzászólás) nyújtott lehetőségeket!
5. Később még bővítjük. Egyelőre még várjuk a visszajelzéseiteket a különféle böngészők és azok beállításai kapcsán. Köszönjük, ha segítesz ebben!
6. Senki nem írt hozzászólást... Igen, ebben az esetben sem fogsz hozzászólást látni, viszont itt főként technikai értelemben gondoljuk, hogy nem látod a hozzászólásokat. Tehát ha még a hozzászólás lehetőségét sem látod... Mindenesetre, ha TE éppen látod a lehetőséget és hozzá tudsz szólni, akkor kérlek reagálj valami konstruktívat az adott tartalmat illetően. Köszönjük!
TP RobiDroid