Kicsit szenzációhajhász a cím. 😀 Valójában az történt, hogy megszületett az elmélete annak a technológiának, amellyel 1000 km/h-ra gyorsulhatnak a jövő vonatai. Mivel egyelőre 2 km hosszúságú pálya áll rendelkezésre a teszteléshez, így a vonat tényleges sebessége 50km/h-ban maximalizálódott. A közeljövőben 60 km-re hosszabbítják meg a tesztpályát, ezen már lehetőség lesz elérni az áhított 1000 km/h sebességet.
Ha elnyeri a tetszésedet a tartalom, arra biztatunk, hogy mondd el véleményedet egy hozzászólásban. Megosztásodat pedig kifejezetten köszönjük! Sőt! Meghálálhatjuk? Használd a Markoló funkciót az extra Tőzsdearanypontok gyűjtéséhez! Siker, Veled! ;)
5000
Kína új hyperloop vonata sikeresen teljesítette az első próbaüzemet. A vonat a világ leggyorsabb földi közlekedési technológiája lesz, ha a projekt a tervek szerint halad. A South China Morning Post (aki a mellékelt képes tudósítást is jegyzi) nemrégiben közzétette jelentését, mely szerint egy ultragyors hyperloop vonat Kínában befejezte első tesztfutását. Ez három próbaüzemből állt, egy szupravezető maglev tesztsoron Datongban, Shanxi tartományban, ahol 31 mérföld/órás (50 km/óra) sebességet sikerült elérni. A videóhoz sajnos nincsen magyar felirat, de minimális angol tudással is érthető, a látvány miatt pedig okvetlenül érdemes megnézni!
A legújabb generációs vonat célja az, hogy végül 621 mérföld/óra (1000 km/óra) sebességgel, vagy gyorsabban szállítsa az utasokat és a rakományt egy majdnem vákuumcsőben. Ha a projekt a tervek szerint halad, a vonat lesz a világ leggyorsabb földi közlekedési technológiája. A létesítményt, ahol a vonatot tesztelik, a China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) védelmi vállalkozó építette és üzemelteti, és nyilatkozatuk szerint az első néhány próba során minden rendben ment. A jelenleg kipróbálható cső azonban mindössze 1,24 mérföld (2 km) hosszú. A következő néhány évben várhatóan 37 mérföldre (60 km-re) bővül, olvastuk a HVG cikkében.
😏
TP Robi
Jelenleg Kína üzemelteti a világ legnagyobb nagysebességű vasúti hálózatát, amelynek teljes hossza meghaladja a 26 000 mérföldet (42 000 km), tehát kínai vasúttal akár az egyenlítő mentén körbe utazhatnánk a Földet. A kormány ambiciózus tervei között szerepel, hogy a következő két évben vonatai maximális sebességét 248 mérföld/órára (400 km/óra) emeli. Mint ilyen, jelentős befektetéseket eszközölt a hyperloop technológiába. 2022 októberében a Kínai Északi Egyetem kutatói sikeresen befejezték egy Hyperloop-szerű vonatrendszer tesztjét, amely alacsony vákuumú környezetben járatja a vonatokat egy csövön belül. Már a jelenlegi vonatok is elképesztő sebességgel száguldanak, nem könnyű elképzelni, de talán segít az alábbi kis szösszenet, amit a közösségi médiában találtunk.
A szervezet és a Third Research Institute of China Aerospace Science and Industry Corp. közösen laboratóriumot hozott létre kis vákuumú környezetben működő nagy sebességű járművek számára. Ennek értelmében a tesztsor ceremóniáját tavaly májusban Datongban tartották, ahol most ismét zajlanak a kísérletek. Októberben a vonal világtörténelmet írt azáltal, hogy lehetővé tette egy ilyen hyperloop rendszer első "teljes léptékű és teljes folyamatot átfogó integrált tesztjét", amikor egy maglev vonat 81 m/h-s (130 km/óra) sebességgel futott. Ezt a sikert követően a laboratórium megkezdte egy teljes körű, 37 mérföld (60 km) tesztpálya építését, amelyet három ütemben kell befejezni. A teljes méretű pálya célja akkoriban az volt, hogy lehetővé tegye a vonatok 621 mérföld/órás sebességig (1000 km/h) történő tesztelését, ami lassan valósággá válik.
Egy ötlet, ami 2012 óta létezik. A SpaceX alapítója, Elon Musk először 2012-ben mutatta be a "csővonat" ötletét, és létrehozta a The Boring Company-t, hogy az ötlet megvalósuljon. Ehhez az elgondoláshoz Richard Branson, a Virgin Galactic alapítója saját, Hyperloop One nevű hiperloop-cégével csatlakozott. Azóta azonban mindkét vállalatot technikai kihívások és pénzügyi terhek sújtják. Ez azt jelenti, hogy Kína hamarosan vezető szerepet tölthet be a technológiában, és elsőként érheti el a történelmi csúcsot? Attól tartok, ezt csak a távoli jövő fogja megmondani.
Bizony, Kína már a 4000 km/h-t sem tartja elképzelhetetlennek.
Olyannyira, hogy a gyártástrend már 2017-ben foglalkozott az ötlettel. Egy kínai (nyilván) állami tulajdonú weboldalt idézve ez látott napvilágot a CASC terveiről: „A vállalat immár gazdag tapasztalatokat és [komoly] technológiai szakértelmet szerzett a nagy projektjein keresztül, elegendő kapacitással rendelkezik a munkaprogramok alatti szimulációhoz, modellezéshez és kísérletezéshez, illetve szuperszonikus repülők világszínvonalú tervezésére is képes, márpedig ezek mind a szupergyorsvonat projektjének fontos alapkövei.”
Nos kétségtelen tény, hogy a kínai védelmi minisztériumhoz fűződő kapcsolatokkal rendelkező CASC már részt vett a műholdak, rakéták és lövedékek terveinek kidolgozásában is, de a 4000 kilométer per órás vonatok létrehozásához még nekik is több, mint húsz másik hazai és nemzetközi kutatóintézettel kell együttműködni. Most a futurisztikus technikát az emberek mindennapjaihoz is közelebb szeretnék hozni, nyilatkozták a vállalat képviselői.
Óriási anyagi és emberi erőforrásokat igényel egy ilyen projekt, de ha valakinek, akkor Kínának van a legnagyobb esélye a megvalósításra. Magunk is elég szkeptikusak vagyunk, de találtunk egy videót, amelyhez van magyar felirat és a témába vág. Talán ez a legstílusosabb lezárása ennek a jövőbe mutató elgondolásnak.
Szerintem csatlakozz a sikerközösségünkhöz, mert akkor itt például egy teljesen másik felirat lesz számodra elérhető!
Jártál már Kínában?
A TP Portálon a TartalomKezelő színtéren 4 fő témacsoportunk van:
TP Luxury TP Motivátor TP Nagyvilági Érdekes TP Bolygó I. a Föld
Válassz a fenti témák közül, vagy nézd meg a 5000
Regisztrálj most, akár 5000 kezdő egyenleggel indulhatsz, már 0 Ft-ért! Melyik a Te SikerKaraktered? - TP RobiDroid
Úgy érzed? Szólj hozzá...
Nem látod a hozzászólásokat?
Ennek több oka is lehet!
Nézzük meg sorban:
1. Inkognitó ablakban előfordulnak ilyenek...
2. Nem vagy bejelentkezve a Facebookra. Jelentkezz be! 😉
3. A böngésződben erőteljesen paranoid beállítások vannak érvényben. A TP oldalain nem kell tartanod semmitől, nyugodtan kikapcsolhatod a teljes webhelyen az AdBlockert, illetve a nyomkövetés elleni védelmet. Például Firefox böngészőben a címsor előtti pajzsra kattintva tudod ezt megtenni:
3. Chrome böngészőben ez sokszor problémás... Ha elküldöd magadnak a linket (Link másolása gomb), és Messengeren nyitod meg (Facebook böngészőben), akkor nagyobb eséllyel látod a Like és Hozzászólás lehetőségeket. Ha esetleg tudod, hogy milyen beállítással lehet behozni a Facebook hozzászólásokat és a Like gombot, akkor kérlek jelezd ezt nekünk is! Örömmel kiegészítenénk ezt a leírást! Egy kis meglepetéssel pedig megháláljuk neked a segítséget!
4. A böngészők egyre komolyabb - alap - védelemmel vannak ellátva a nyomkövetéseket illetően. Ez viszont megnehezíti az etikus és kártékony tartalmaktól mentes - így a SikerVeled.hu - weboldalak használhatóságát is. Javasoljuk, hogy olyan böngészőt és olyan beállításokat használj, amivel teljes értékűen tudod használni a TP Portál és a Facebook által (Pl.: Like, Megosztás, Hozzászólás) nyújtott lehetőségeket!
5. Később még bővítjük. Egyelőre még várjuk a visszajelzéseiteket a különféle böngészők és azok beállításai kapcsán. Köszönjük, ha segítesz ebben!
6. Senki nem írt hozzászólást... Igen, ebben az esetben sem fogsz hozzászólást látni, viszont itt főként technikai értelemben gondoljuk, hogy nem látod a hozzászólásokat. Tehát ha még a hozzászólás lehetőségét sem látod... Mindenesetre, ha TE éppen látod a lehetőséget és hozzá tudsz szólni, akkor kérlek reagálj valami konstruktívat az adott tartalmat illetően. Köszönjük!
TP RobiDroid