Általában csak pozitívan tudok nyilatkozni a hajókkal kapcsolatban, hiszen mindig is lenyűgözött ezeknek a csodás járműveknek a látványa kívül és belül egyaránt, legyen szó akár kicsi, közepes, vagy nagyobb hajókról. Ebben a tartalomban viszont lenne egy-két olyan észrevételem is, amely nálam eléggé "kiverte a biztosítékot"... Ha neked is van véleményed pro/kontra, akkor a cikk elolvasása után oszd meg velünk bátran, aztán az olvasók többsége majd levonja az információkból a megfelelő tanulságokat.

Ha elnyeri a tetszésedet a tartalom, arra biztatunk, hogy mondd el véleményedet egy hozzászólásban. Megosztásodat pedig kifejezetten köszönjük! Sőt! Meghálálhatjuk? Használd a Markoló funkciót az extra Tőzsdearanypontok gyűjtéséhez! Siker, Veled! ;)


TP Siker, Veled: Két luxus katamarán, vegyes érzelmekkel!
Forrás: Mike Swigunski (Unsplash), MD, SikerVeled.hu


Most TE is segíthetsz, hogy előbb indulhasson a projektünk!
Meghívnál minket egy kávéra, vagy pizzára?

Támogatás!Hálásan megköszönjük a legkisebb támogatásokat is!

Biztosan sok csoportosítás létezik a katamaránok között, de (leegyszerűsítve) hármat most megemlítenék a meghajtások alapján. Van a vitorlás amit a bevezető képen is láthattál, van a dízel motoros és az elektromos motorral hajtott, amelynek energiáját akár napelem panelekkel is biztosíthatjuk. Ezekről egy-egy videót találsz a cikkben.



A fenti videóban egy nagyon esztétikus luxus katamaránt láthatsz, amely a VisionF80 névre hallgat és körülbelül 5,5 millió euró az ára. A cikk írásakor nagyjából 400 HUF/EUR átváltással számolva ez az összeg 2200000000 forintot jelent, szóval az ára 2 milliárd fölött van. Ezért a pénzért sok luxust kap az ember, illetve a vendégségbe hívott barátok, rokonok és üzleti partnerek. A két relatíve vékonyabb hajótest meglehetősen kevés helyet biztosít a kabinokat illetően, bár tény, hogy a hajók többségében a tér általában szűkös, ezért nagyon praktikusan kell elrendezni a kellékeket. Térjünk is rá ilyen szempontból ezekre a hajókra, mert a kidolgozottság és az anyaghasználat a kimondottan elegáns megvilágítással amúgy is jól látszik a videókból.

Ahol abszolút nem lehet panaszunk a teret illetően, az a terasz rész a hajó hátulján és a "nappali", hogy így leegyszerűsítve írjam a rikító narancs színű lábakon álló étkező asztalt is tartalmazó fő közösségi teret, bár sokszor használják az angolban a szalon (Saloon) kifejezést is. Fényes és tágas tér tárul elénk, hiszen gyakorlatilag minden irányból ablak van. A belmagasság rejtély, amit én még a leírásban sem találtam sehol, de illene 2m felettinek lennie, főleg egy ilyen nagyságú hajónál. Sokszor nagyon csalóka a méret egyébként.

Már megint a méret a lényeg?

🤔
TP Robi


A VisionF80 egyébként egy kifejezetten nagy katamarán (méretek később), mégis ő kapta a "tömlöcös dízeles" megnevezést, mert az orrészben a személyzetnek kialakított helyiséget meglátva, ez jutott az eszembe. Eleinte azon rökönyödtem meg, hogy kívülről úgy "zárják be" a munkatársakat a hajóba, de jobban megnézve az alábbi képet, látható, hogy a humánerőforrás tároló doboz, vagy kis túlzással szobácska ablaka és egyben ajtaja belülről is nyitható:

Visionf 80 Vision yacht tömlöce    Visionf 80 Vision yacht ablakbővítési lehetősége

 

A fenti képek egyébként nem feltétlenül drasztikusak, hiszen az tény, hogy a hajókon általában nagyon szűkös a hely, főleg a személyzet "szobáit" illetően. A komfort érzetet viszont egy-egy ablak kifejezetten segíthette volna, amely esztétikailag nem lett volna hátrányos a hajó külsejét illetően. A munkatársak megbecsülésének módja többségében nem fizikai jellegű, ha a tiszteletteljes kommunikáció, illetve a fizetés szempontjából nézzük, viszont a tárgyi/környezeti feltételek is nagyban segíthetik fokozni a kiszolgálás minőségét.

VisionF80 - Kívülről.


A VisionF80 egyébként majdnem 25 méter hosszú és nagyjából 9,5 méter széles alumíniumból készült hajó, amely akár 6 fürdőszobával is rendelkezhet. Érdekes módon ebből a kisebb vitorlásoknál szokásos wc-zuhany kombinációval a személyzetnek is jut kettő kicsi. A konyha mérete közepesnek mondható. A mester és vendégszobák méretei tökéletesen illenek a hajó méretéhez és nagyszerűen elláthatják a funkciójukat. A közösségi terek pedig pazar kilátást és valóban gáláns területet adnak a tulajdonosnak és a vendégeknek.

A fedélzet is nagyon tágas és sok játékszernek adhat helyet. A videóban egy jetski szerepelt, de a hajó orrészének közepén praktikusan elhelyezett emelővel, gyakorlatilag bármilyen motorkerékpárt magunkkal vihetünk. Az alábbi képen például egy akrapovic kipufogós cross motor kapott helyet. Igen, bőven elfér mellette a jetski is. 😀

VisionF80 - Egy motort rá?


A fenti videóban jól látszott, hogy a hajó mellett egy másik katamarán is áll, méghozzá egy alapvetően napelemes meghajtású verzió. Nick Burnham ezt nem is hagyta ki és készített egy másik videót is. Ez a Silent Yacht 55, egy méretében szerényebb alkotás, viszont a dízelessel szemben annál környezetbarátabb. Az ára is nagyjából feleannyi, de bizony ez sok kompromisszummal is jár. Azért ne felejtsük el, hogy a következő videóban bemutatott csodagép árcéduláján is szép összeg van. Nagyjából 900000000 HUF, azaz majdnem 1 milliárd forintba kerül, viszont azért kapunk is a pénzünkért pár extrát. Nyilván a kikötői díjak nincsenek benne az árban, de az tény, hogy legalább az üzemanyag költsége itt sokkal olcsóbbra jön ki, mint az előző hajónál. (Meg ugye ez "silent" és környezetbarát, bár régen minden széllel hajtott jármű végül is az volt.)

A napelemeknek sok hely kell, viszont az lenyűgöző, hogy szép időben nagyjából 4 csomós sebességnél folyamatosan annyit termelnek az inverterrel, mint amennyi a haladáshoz szükséges, tehát ha lassan is, de biztosan lehet haladni vele a megadott cél felé. Az általánosan használt sebesség 6-8 csomó. Természetesen a maximális (17 csomós) "száguldásnál" a több száz (300) kilowattos motorok ilyen tempónál gyorsan leszívják az akkumulátorokat. Az viszont, hogy nappal akár folyamatosan is tud menni (átszámolva kb 7,5 km/h), gyakorlatilag "korlátlanná" teszi számára a távolságokat. Napi 10 órával számolva ez 75 km elérését is jelentheti. Van benne fantázia!

 



Örülök, hogy egyre több környezetbarát meghajtású hajót építenek!

😊
TP Robi


Mindkét bemutatott katamarán a maga módján egyedülálló. Természetesen ízlések-pofonok-pénztárcák kérdése, hogy ki melyiket választaná. Sok szép jachtról írtunk eddig is a TP Luxury témakörben. Az igazán "kalandor" luxusjachtok közül egyébként nekem még mindig a Ragnar az egyik kedvencem. Mielőtt ezeket megnéznéd, szuper lenne, ha Te is leírnád a véleményedet az alábbi kérdések kapcsán:



Neked mi a véleményed a bemutatott katamaránokról?
Melyik és miért tetszik jobban?


Van véleményem, hozzászólok!


Oszd meg és uralkodj! ;)

A TP Portálon a TartalomKezelő színtéren 4 fő témacsoportunk van:

TP Luxury TP Motivátor TP Nagyvilági Érdekes TP Bolygó I. a Föld

Válassz a fenti témák közül, vagy nézd meg a SikerVeled.hu nyitó oldalát!


Most TE is segíthetsz, hogy előbb indulhasson a projektünk!
Meghívnál minket egy kávéra, vagy pizzára?

Támogatás! Hálásan megköszönjük a legkisebb támogatásokat is!



Szerintem csatlakozz a sikerközösségünkhöz, mert akkor itt például egy teljesen másik felirat lesz számodra elérhető!

Regisztrálj most, akár 5000 Tőzsdearanypont kezdő egyenleggel indulhatsz, már 0 Ft-ért! Melyik a Te SikerKaraktered? - TP RobiDroidTP Robi


Oszd meg és uralkodj! ;)

Úgy érzed? Szólj hozzá...

Milyen témában olvasnál még?

TP Luxury

Luxus élmények a legbátrabb motivációs céljaidhoz.

TP Motivátor

Napi csekély mértékű használatra, mert a lényeg a gyakorlata.

TP Nagyvilági Érdekes

Értékes hírek egy forró ital mellé...

TP Bolygó I. a Föld

Jelenleg ez az egyetlen igazán otthonnak nevezhető bolygónk. Vigyázzunk rá!

 
 
 
TP SikerProfil TP SikerNavigátor TP Piactér
TP Pénzügy és Tőzsde TP Pályázatok TP TartalomKezelő
TP PartnerProgram TP Cég és Vállalkozás TP RobiDroid
TP SikerProfil
TP SikerNavigátor
TP Piactér
TP Pénzügy és Tőzsde
TP Pályázatok
TP TartalomKezelő
TP PartnerProgram
TP Cég és Vállalkozás
TP RobiDroid