Általában csak pozitívan tudok nyilatkozni a hajókkal kapcsolatban, hiszen mindig is lenyűgözött ezeknek a csodás járműveknek a látványa kívül és belül egyaránt, legyen szó akár kicsi, közepes, vagy nagyobb hajókról. Ebben a tartalomban viszont lenne egy-két olyan észrevételem is, amely nálam eléggé "kiverte a biztosítékot"... Ha neked is van véleményed pro/kontra, akkor a cikk elolvasása után oszd meg velünk bátran, aztán az olvasók többsége majd levonja az információkból a megfelelő tanulságokat.
Ha elnyeri a tetszésedet a tartalom, arra biztatunk, hogy mondd el véleményedet egy hozzászólásban. Megosztásodat pedig kifejezetten köszönjük! Sőt! Meghálálhatjuk? Használd a Markoló funkciót az extra Tőzsdearanypontok gyűjtéséhez! Siker, Veled! ;)
5000
Biztosan sok csoportosítás létezik a katamaránok között, de (leegyszerűsítve) hármat most megemlítenék a meghajtások alapján. Van a vitorlás amit a bevezető képen is láthattál, van a dízel motoros és az elektromos motorral hajtott, amelynek energiáját akár napelem panelekkel is biztosíthatjuk. Ezekről egy-egy videót találsz a cikkben.
A fenti videóban egy nagyon esztétikus luxus katamaránt láthatsz, amely a VisionF80 névre hallgat és körülbelül 5,5 millió euró az ára. A cikk írásakor nagyjából 400 HUF/EUR átváltással számolva ez az összeg
Ahol abszolút nem lehet panaszunk a teret illetően, az a terasz rész a hajó hátulján és a "nappali", hogy így leegyszerűsítve írjam a rikító narancs színű lábakon álló étkező asztalt is tartalmazó fő közösségi teret, bár sokszor használják az angolban a szalon (Saloon) kifejezést is. Fényes és tágas tér tárul elénk, hiszen gyakorlatilag minden irányból ablak van. A belmagasság rejtély, amit én még a leírásban sem találtam sehol, de illene 2m felettinek lennie, főleg egy ilyen nagyságú hajónál. Sokszor nagyon csalóka a méret egyébként.
🤔
TP Robi
A VisionF80 egyébként egy kifejezetten nagy katamarán (méretek később), mégis ő kapta a "tömlöcös dízeles" megnevezést, mert az orrészben a személyzetnek kialakított helyiséget meglátva, ez jutott az eszembe. Eleinte azon rökönyödtem meg, hogy kívülről úgy "zárják be" a munkatársakat a hajóba, de jobban megnézve az alábbi képet, látható, hogy a humánerőforrás tároló doboz, vagy kis túlzással szobácska ablaka és egyben ajtaja belülről is nyitható:
A fenti képek egyébként nem feltétlenül drasztikusak, hiszen az tény, hogy a hajókon általában nagyon szűkös a hely, főleg a személyzet "szobáit" illetően. A komfort érzetet viszont egy-egy ablak kifejezetten segíthette volna, amely esztétikailag nem lett volna hátrányos a hajó külsejét illetően. A munkatársak megbecsülésének módja többségében nem fizikai jellegű, ha a tiszteletteljes kommunikáció, illetve a fizetés szempontjából nézzük, viszont a tárgyi/környezeti feltételek is nagyban segíthetik fokozni a kiszolgálás minőségét.
A VisionF80 egyébként majdnem 25 méter hosszú és nagyjából 9,5 méter széles alumíniumból készült hajó, amely akár 6 fürdőszobával is rendelkezhet. Érdekes módon ebből a kisebb vitorlásoknál szokásos wc-zuhany kombinációval a személyzetnek is jut kettő kicsi. A konyha mérete közepesnek mondható. A mester és vendégszobák méretei tökéletesen illenek a hajó méretéhez és nagyszerűen elláthatják a funkciójukat. A közösségi terek pedig pazar kilátást és valóban gáláns területet adnak a tulajdonosnak és a vendégeknek.
A fedélzet is nagyon tágas és sok játékszernek adhat helyet. A videóban egy jetski szerepelt, de a hajó orrészének közepén praktikusan elhelyezett emelővel, gyakorlatilag bármilyen motorkerékpárt magunkkal vihetünk. Az alábbi képen például egy akrapovic kipufogós cross motor kapott helyet. Igen, bőven elfér mellette a jetski is. 😀
A fenti videóban jól látszott, hogy a hajó mellett egy másik katamarán is áll, méghozzá egy alapvetően napelemes meghajtású verzió. Nick Burnham ezt nem is hagyta ki és készített egy másik videót is. Ez a Silent Yacht 55, egy méretében szerényebb alkotás, viszont a dízelessel szemben annál környezetbarátabb. Az ára is nagyjából feleannyi, de bizony ez sok kompromisszummal is jár. Azért ne felejtsük el, hogy a következő videóban bemutatott csodagép árcéduláján is szép összeg van. Nagyjából
A napelemeknek sok hely kell, viszont az lenyűgöző, hogy szép időben nagyjából 4 csomós sebességnél folyamatosan annyit termelnek az inverterrel, mint amennyi a haladáshoz szükséges, tehát ha lassan is, de biztosan lehet haladni vele a megadott cél felé. Az általánosan használt sebesség 6-8 csomó. Természetesen a maximális (17 csomós) "száguldásnál" a több száz (300) kilowattos motorok ilyen tempónál gyorsan leszívják az akkumulátorokat. Az viszont, hogy nappal akár folyamatosan is tud menni (átszámolva kb 7,5 km/h), gyakorlatilag "korlátlanná" teszi számára a távolságokat. Napi 10 órával számolva ez 75 km elérését is jelentheti. Van benne fantázia!
😊
TP Robi
Szerintem csatlakozz a sikerközösségünkhöz, mert akkor itt például egy teljesen másik felirat lesz számodra elérhető!
Mindkét bemutatott katamarán a maga módján egyedülálló. Természetesen ízlések-pofonok-pénztárcák kérdése, hogy ki melyiket választaná. Sok szép jachtról írtunk eddig is a TP Luxury témakörben. Az igazán "kalandor" luxusjachtok közül egyébként nekem még mindig a Ragnar az egyik kedvencem. Mielőtt ezeket megnéznéd, szuper lenne, ha Te is leírnád a véleményedet az alábbi kérdések kapcsán:
Melyik és miért tetszik jobban?
A TP Portálon a TartalomKezelő színtéren 4 fő témacsoportunk van:
TP Luxury TP Motivátor TP Nagyvilági Érdekes TP Bolygó I. a Föld
Válassz a fenti témák közül, vagy nézd meg a 5000
Regisztrálj most, akár 5000 kezdő egyenleggel indulhatsz, már 0 Ft-ért! Melyik a Te SikerKaraktered? - TP RobiDroid
Úgy érzed? Szólj hozzá...
Nem látod a hozzászólásokat?
Ennek több oka is lehet!
Nézzük meg sorban:
1. Inkognitó ablakban előfordulnak ilyenek...
2. Nem vagy bejelentkezve a Facebookra. Jelentkezz be! 😉
3. A böngésződben erőteljesen paranoid beállítások vannak érvényben. A TP oldalain nem kell tartanod semmitől, nyugodtan kikapcsolhatod a teljes webhelyen az AdBlockert, illetve a nyomkövetés elleni védelmet. Például Firefox böngészőben a címsor előtti pajzsra kattintva tudod ezt megtenni:
3. Chrome böngészőben ez sokszor problémás... Ha elküldöd magadnak a linket (Link másolása gomb), és Messengeren nyitod meg (Facebook böngészőben), akkor nagyobb eséllyel látod a Like és Hozzászólás lehetőségeket. Ha esetleg tudod, hogy milyen beállítással lehet behozni a Facebook hozzászólásokat és a Like gombot, akkor kérlek jelezd ezt nekünk is! Örömmel kiegészítenénk ezt a leírást! Egy kis meglepetéssel pedig megháláljuk neked a segítséget!
4. A böngészők egyre komolyabb - alap - védelemmel vannak ellátva a nyomkövetéseket illetően. Ez viszont megnehezíti az etikus és kártékony tartalmaktól mentes - így a SikerVeled.hu - weboldalak használhatóságát is. Javasoljuk, hogy olyan böngészőt és olyan beállításokat használj, amivel teljes értékűen tudod használni a TP Portál és a Facebook által (Pl.: Like, Megosztás, Hozzászólás) nyújtott lehetőségeket!
5. Később még bővítjük. Egyelőre még várjuk a visszajelzéseiteket a különféle böngészők és azok beállításai kapcsán. Köszönjük, ha segítesz ebben!
6. Senki nem írt hozzászólást... Igen, ebben az esetben sem fogsz hozzászólást látni, viszont itt főként technikai értelemben gondoljuk, hogy nem látod a hozzászólásokat. Tehát ha még a hozzászólás lehetőségét sem látod... Mindenesetre, ha TE éppen látod a lehetőséget és hozzá tudsz szólni, akkor kérlek reagálj valami konstruktívat az adott tartalmat illetően. Köszönjük!
TP RobiDroid